Cinsel Terapi

İkili ilişkiler için cinsel hayat oldukça önemlidir. Çoğu kişi tarafından ilişkinin temeli olarak cinsellik atfedilir. Dolayısıyla burada yaşanan bazı problemler ilişkinin dinamiklerini derinden sarsabilmektedir. Bu doğrultuda alınacak cinsel terapi ile pek çok sorun aşılabilir hale gelmektedir.

Cinsel ilişkide çok çeşitli sebeplerle farklı sorunlar yaşanabilir. Bunların en yaygınları arasında erken boşalma, sertleşme gibi problemler bulunmaktadır. Erkekler ve kadınlar için farklı niteliklerde sorunlar yaşanabildiği de belirtilmelidir. Cinsel terapist unvanına sahip psikologlar, her iki cins için de tanımlanan problemleri tanımalı ve çözüme yönelik olarak gerekli adımları atabilmelidir.

Cinsel terapi için en çok yapılan başvurular aşağıdaki sorunlar üzerinde yoğunlaşmaktadır:

• Şehvet eksikliği (cinsel istek azlığı)
  • Erken boşalma
  • Ağrılı cinsel birliktelik
  • Sertleşme sorunu
  • İlk gece korkusu
  • Vajinismus (genital bölgenin kendini cinsel ilişkiye kapatması)
  • Cinsellikle ilgili yanlış veya eksik bilgiler
  • Orgazm eksikliği
  • Uyarılma eksikliği
  • Cinsel eğitim talebi
  • Eşcinsel birleşme sorunları

Bunların dışında cinsel hayatı psikolojik olarak etkileyen he türlü sorun için cinsel terapi alınması mümkündür.

Cinsel Terapi Nasıl Yapılır?

Görsel medyada cinsel terapiyle ilgili yanlış algıların oluşmasına neden olan farklı materyaller bulunmaktadır. Bu sebeple de bir psikoterapi olarak cinsel terapinin nasıl yapıldığı, neleri içerdiği konusunda bilgilendirmek gerekir. Öncelikle cinsel terapi; herhangi bir temas içermemektedir. Herhangi terapi türü gibi, danışanların ve danışmanın diyalogları üzerine inşa edilmektedir.

Bu süreçte eşlerin birbirine veya terapiste dokunması söz konusu değildir. Tamamen görüşme ve terapi teknikleri kullanılmaktadır. Ayrıca herhangi bir türde çıplaklığında terapi sürecinde konu halinde gelmesi olanaksızdır. Cinsel terapi, bir psikolog önderliğinde yürütülen psikolojik bir danışma sürecidir. Söz edilen çıplaklık veya teması ilgilendiren konular, yalnızca evde uygulanmak üzere ödev olarak verilebilmektedir.

Bunların geri dönüşleriyle ilgili de herhangi bir fotoğraf, video vb. materyal paylaşılması istenmez. Eşlerin  yaşadıkları deneyimle ilgili olarak yalnızca terapisti ilgilendiren boyutlarını sözel olarak paylaşmaları istenir. Bu kapsamda eşlerin utangaçlık hissine kapılması olasıdır. Bu durumda terapist, bir takım teknikler ile samimi paylaşımlar için telkinlerde bulunabilir.

Birkaç adım halinde cinsel terapi sürecinin nasıl işlediği ifade edilebilir:

• Eşlerden biri veya her ikisi tarafından problemin ifade edilmesi
  • Psikolog tarafından problemin nedenlerinin araştırılması ve elde edilen bilgilerin analiz edilmesi
  • Yapılan değerlendirme sonucunda rehabilitasyona yönelik olarak bir yol haritası çizilmesi
  • Belirlenen plan dahilinde görüşme teknikleri kullanılarak eşlere telkinlerde bulunulması
  • Eşlerden gelen geri bildirimlerin kayıt altına alınması
  • Kaydedilen gelişmenin eşlere aktarılması

Bu aşamalar tamamlanarak cinsel terapi sonlandırılır. Sonraki süreç için eşlerden geri dönüş beklenir. Eşlerin talebi veya terapistin gerekli görmesi halinde süreç yeniden başlatılabilir.

Kimler Cinsel Terapi Almalıdır?

Konunun mahrem olması nedeniyle insanlar yatak odalarındaki problemleri ifade etmekte zorlanırlar. Bu da var olan sorunların daha büyümesine ve çözülememesine neden olur. Bu sebeple ilişkide yaşanan her türlü problemin karşılıklı saygı içerisinde ifade edilmesi gerekir. Problemin sebebi cinsel ilişkiye dair bir sorunsa cinsel terapi almaktan çekinilmemelidir.

İnsanların depresyon, fobi gibi psikolojik hastalıklara sahip olması kadar cinsel sorunlar yaşaması da normal kabul edilmektedir. Hatta son dönemde eşcinsel kişilere yönelik olarak da eşcinsel terapi programları düzenlenebilmektedir. Bu konudaki toplum farkındalığının arttığı söylenebilir. Kimler cinsel terapi alabilir, kimler başvurmalıdır?

• Erken boşalma, sertleşme gibi sorunlar yaşayan erkekler
  • Uyarılamama, orgazm eksikliği gibi sorunlara sahip kadınlar
  • Tatminsiz cinsel ilişki yaşayan çiftler
  • İlk gece korkusu yaşayan kadınlar
  • Ağrılı cinsel birliktelik yaşayan çiftler
  • Cinsellik hakkında profesyonel bilgi almak isteyenler

Burada bahsedilenlerin ötesinde cinsel yaşama dair psikolojik kaynaklı tüm sorunları için cinsel terapi alınabilir. Bu nedenle eşlerin birbirine karşı açık sözlü ve saygılı olması oldukça önemlidir. Bu noktada ayrıca, cinsel terapiye başvurmak için evlilik gibi bir şartın bulunulmadığı da unutulmamalıdır. Sevgililer, flört aşamasında ilişkiye girenler ve hatta eşcinsel çiftler bile cinsel terapiden yararlanabilirler.

Hızlı Randevu Al

Hemen İletişime Geçin

Aklınıza takılan herhangi bir soru, ya da hizmet almak için hemen bizimle iletişime geçin!