Online Psikolog

Artan teknolojik olanaklarla birlikte pek çok hizmet çevrimiçi platformlara taşındı. Aslında yıllar önce de verilmekte olan online psikolog hizmetleri son yıllarda birden ön plana çıkmıştır. Ülkemizde de yakından hissedilen pandemi etkisiyle birlikte psikolojik danışmanlık süreçleri de online olarak gerçekleştirilmektedir.

Online psikoloji üzere uzun yıllardır yapılmakta olan bir hizmetti. Etkinliği konusunda çeşitli tartışmalar bulunmasına rağmen çokça uygulanmaktaydı. Ancak toplum genelinde fazla bilinen bir uygulama olmadığı da söylenebilir. Son yıllarda ise pandeminin etkisi, insanları pek çok hizmeti online almaya yönlendirdi. Buna bağlı olarak online psikolog hizmeti de daha bilinir hale gelmiştir.

Bunun üzerine online psikolojik danışmanlık faaliyetleri üzerine yapılan araştırmalar çoğalmıştır. Ülkemizde ve yurt dışında yapılan pek çok çalışmada ise online terapilerin etkili sonuçlar verdiği gözler önüne serilmiştir. Bununla birlikte, uygulanabilirliğinin daha da arttığını söylemek mümkündür. Güncel uygulamalarda, yüz yüze yapılabilen pek çok terapi türü online olarak da gerçekleştirilebiliyor. Fiziksel olarak bir arada bulunulması gereken oyun terapisi, hipnoterapi gibi türlerin bu kapsama girmediğini belirtmek gerekir.

Online Terapi

Son birkaç yıldır giderek yaygınlaşan danışmanlık hizmetleri arasında online terapi önemli bir yere sahiptir. Etkinliği artık bilimsel olarak kanıtlanmış olması nedeniyle hem psikologlar hem de danışanlar tarafından sıkça tercih edilir hale gelmiştir. Bu tercihte etkili olan birkaç neden sayılabilir. Bunlar arasında:

• Pratik bir yöntem olması
  • Terapiye gidecek zaman bulunamaması
  • Terapiye gitmek için yeterli ulaşım imkanlarının olmaması
  • Yaşanılan il/ilçede istenilen kriterlerde psikolog olmaması
  • Her yerden ulaşılabilir olması

sayılabilir. Bu sebepler göz önüne alındığında online terapinin sağladığı faydalar da göz önüne çıkmaktadır. Yüz yüze terapilerde uygulanabilen tekniklerin önemli bir bölümü online terapi kapsamında da verilebilmektedir. Hatta bazı hastalıklar için özel olarak online terapiye başvurulmaktadır. Temizlik hastalığı olarak bilinen OKB tanılı bazı kişiler, sahip olduğu kaygılar nedeniyle online terapiyi öncelikli olarak tercih etmektedir.

Online Terapi Nasıl Yapılır?

Uygulama itibariyle online terapi için hem psikologun hem de danışanın aktif bir internet bağlantısına ihtiyaç vardır. Bunun için akıllı telefonlar, tabletler veya bilgisayarlar kullanılabilir. Çeşitli online platformlar kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilir.

Öncelikle danışanın psikologu arayarak veya eposta ile iletişime geçerek randevu oluşturması gerekir. Online terapi için tam olarak bir tarih ve saat belirlenir. Belirlenen saatte iki taraf da aynı anda seansa katılmalıdır. Görüşmeler videolu olarak gerçekleştirilir. Kimi zaman, imkanlar dahilinde yazılı olarak da yapılması mümkündür. Ancak psikologlar görüşmelerin görüntülü olarak yapılmasını daha doğru bulmaktadırlar.

Tıpkı yüz yüze terapide olduğu gibi mimikler, göz teması vb. konular online psikolog tarafından da göz önüne alınır. Bu sayede görüşmeler daha sağlıklı yürütülebilir. Psikologun doğru bir izlenim edinmesi ve doğru telkinlerde bulunması için online görüşmelerin video yoluyla yapılması önerilmektedir.

Hızlı Randevu Al

Hemen İletişime Geçin

Aklınıza takılan herhangi bir soru, ya da hizmet almak için hemen bizimle iletişime geçin!